Número de expediente: IN852A 2018/80
Acrónimo de proxecto: AVECEN
Título de proxecto: Asistente virtual para o envellecemento activo de persoas con enfermidades mentais neurodexenera-tivas
Actividade subvencionada: Desenvolvemento experimental
Ubicación da operación: SANTIAGO DE COMPOSTELA, A CORUÑA
Orzamento subvencionable: 752.766,83 €
Importe da subvención: 394.965,10 €
% FEDER da axuda: 100%
Empresa beneficiaria, líder de la agrupación: TECNOLOGÍAS PLEXUS, S.L.
Outros beneficiarios: ARCADE CONSULTORES S.L., IMAGAMES GAMIFICATION SERVICES S.L, INSATI INNOVATION S.L
Data de inicio do proxecto: 01/06/2018
Data finalización do proxecto: 30/09/2020
Obxectivo do proxecto:
O obxectivo do proxecto AVECEN é o desenvolvemento dunha plataforma distribuida que permita a autoxestión das enfermidades mentais neurodexenerativas por parte dos doentes así como a toma de decisions por parte dos profesionais médicos e coidadores do seu entorno. Para elo producese a crea-ción dun asistente virtual dinámico que monitoriza e evalua de maneira continuada a execución de certas rutinas clínicas, realizando recomendacions adaptadas ao estado do doente e evaluando o seu comportamento frecuente ou habitual en cada momento, permitindo entender a sua evolución ao lon-go do tempo e valorar en que medida ten lugar un empeoramento do estado de saúde. Con elo preten-dese mellorar a adherencia dos doentes as rutinas clínicas, ao tratamento prescrito e, en xeral, as boas prácticas de xestión de enfermidades mentais dexenerativas, tales como a actividade física, hábitos de vida saudables, evaluación psicolóxicas ou cognitivas.
Avance e Actividades do Proxecto AVECEN no 2019 coa participación de Arcade
Actividade 1. Conocemento médico: Modelado y Parametrización
Nesta actividade foi completado o modelado e parametrizazón do reconocemento médico sobre a xestión de doentes con enfermidades mentais neurodexenerativas, facendo un énfasis especial nos aspectos relacionados coa autoxestión de ditas enfermidades; nos efectos que provocan no estado físico, psicolóxico e cognitivo de ditos doentes; no comportamento esperado e nas necesidades dos doentes do día a día; e nos parámetros que describen o seu estado, sobre todo en aqueles que indican un empeoramento do seu estado de saúde.
Actividade 3. Asistente virtual móvil para doentes con enfermidades mentais
Esta actividade ten como obxectivo o desenvolvemento dun asistente móbil virtual orientado a au-toxestión de enfermidades mentais neurodexenerativas, facilitando a adherencia as rutinas clínicas e ao tratamento que deben seguir os doentes para mellorar ou manter o seu estado de saúde. Ademais, este asistente tamén capturará a información que permita valorar o estado evolutivo do doente tanto por parte dos sevizos de xestión da plataforma como o dos profesionais médicos e os coidadores. Completaronse as tarefas donde se especifican os requisitos do asistente virtual e a arquitectura do asistente móbil virtual que engloban as actividades gamificadas, xestor de rutinas clínicas, algoritmos de minería de procesos e os casos de uso. Tamén se realiza o deseño e se traballa para rematar nas seguintes anualidades a implementación do asistente virtual móbil que permite ao doente realizar as actividades gamificadas e interaccionar co xestor de rutinas clínicas.
Actividade 4. Servizos de xestión de doentes con enfermidades mentais
O obxectivo desta actividade é o desenvolvemnto dun conxunto de servizos que faciliten a xestión e a toma de decisión sobre os doentes con enfermidades mentais dexenerativas, permitindo a detención de alarmas que son de interese dende o punto de vista clínico, a avaluación automática do estado psi-colóxico do doente e da valoración do comportamento dos perfis dos doentes.
Entendemos como servizos de xestión de doentes con enfermedades mentais, aqueles que permiten:
- a detención de alarmas de interese dende o punto de vista clínico
- a evaluación automática do estado psicolóxico dos doentes
- a valoración do comportamento dos doentes
Nesta actividade definironse os requisitos para cada un dos servizos de xestión de doentes con en-fermidades mentais neurodexenerativas. Tamén o desenvolvemento dun algoritmo de composición de patrons de comportamiento frecuente que se utilizará nos asistentes virtuais móbiles da platafor-ma, que obterán como resultado un conxunto de patrons que describen o comportamento global de todos os doentes.
Avance e Actividades do Proxecto Avecen en 2020 coa participación de Arcade
Actividade 3. Asistente móvil para doentes con enfermidades mentais neurodexenerativas.
Interfaz gráfica do asistente móbil. Implementase cun deseno intuitivo e sinxelo para o usuario a APK do asistente virtual móvil donde o doente usuario pode realizar as actividades de seguemento e as gamificadas.
Tamén acceder as recomendacions e notificacions que interaccionan co xestor de rutinas clínicas e introducir os datos requeridos para a execución de ditas rutinas.
Actividade 4. Servizos de xestión de doentes con enfermidades mentais neurodexenerativas
Xestor para a detención de alarmas médicas. Implementase o xestor de detención da ocurrencia de alarmas de interese que se comunican a plataforma para ser xestionadas por os profesionais médicos e os cuidadores. Estas alarmas non son intrusivas para os doentes usuarios da aplicación móbil, pero si importantes para o seguemento e toma de decisions sobre as recomendacions do asistente.
Módulo software de acceso aos servizos da plataforma. Implementación da capa de servizos REST para a integración na plataforma de algoritmo de composición de patróns de comportamento fecuente, predicción do estado psicolóxico do doente e xestor para a detención de alarmas médicas.
Actividade 5. Integración e avaliación final.
Integración dos servizos de xestión de doentes en plataforma. Implantación dos sevizos REST co repo-sitorio de datos e as interfaces gráficas.
Probas e validación final da plataforma integrada. Na última tarefa do proxecto realizouse a avaliación de todos os componentes de maneira unitaria e de maneira integrada. Utilizaronse usuarios de control para validar a usabilidade e o correcto desempeño das actividades gamificadas.